Een kermisforum moet naar mijn mening overzichtelijk zijn en niet te rommelig ogen. Teveel forumonderdelen kunnen wel voor een onoverzichtelijk forum zorgen maar erger nog een forumonderdeel kan zomaar maanden soms jaren ongebruikt blijven.
Naar mijn mening kunnen we bij Kermis.nl dan misschien beter zorgen voor het meest compacte kermisforum van Nederland te worden met slechts forumonderdelen die echt veelvuldig gebruikt worden en de met alle respect wat onnodige of minder populaire zoals je wil samenvoegen in 1 forumonderdeel wat als de naam "de kermis gaat verder" of "de kermiskrant" of de bestaande "kermis babbelbox" gaat dragen.
Forumonderdelen die prima bijelkaar kunnen worden gezet zijn dan naar mijn mening "werk gezocht" en "werk aangeboden" desnoods als sticky in die alles in 1 kermisbox net zoals de nu bestaande aparte fora "kermis jingles" en "vraag en aanbod" al vind ik dat "vraag en aanbod" misschien beter past in de offtopic lounge.
IK heb hieronder een indeling gemaakt om te laten zien hoe ik het ongeveer bedoel:
KERMIS:
KERMIS.NL WIE WAT WAAR BINNENLAND
Hier plaatsen we de complete gunningenlijsten van de Nederlandse kermissen en ook is er in een apart sticky topic ruimte voor vragen of weetjes over gunningen. Complete lijsten krijgen zo hun eigen topic al mogen de kleinere kermissen met 1 hooguit 2 of 3 attracties ook gerust in " en nog meer kleine Nederlandse kermissen" topic.
KERMIS.NL FOTOBOEK BINNENLAND
Hier plaatsen we alle gemaakte fotoreportages van Nederlandse kermissen.
KERMIS.NL WIE WAT WAAR BUITENLAND
Hier plaatsen we de complete gunningenlijsten van de buitenlandse kermissen en ook is er in een apart sticky topic ruimte voor vragen of weetjes over gunningen. Complete lijsten krijgen zo hun eigen topic al mogen de kleinere kermissen met 1 hooguit 2 of 3 attracties ook gerust in " en nog meer kleine buitenlandse kermissen" topic.
KERMIS.NL FOTOBOEK BUITENLAND
Hier plaatsen we alle gemaakte fotoreportages van buitenlandse kermissen.
KERMIS.NL KERMISKRANT
Hier gaat de kermis verder met aandacht voor de attracties, werken op de kermis, modelbouw, jingles, verhalen over de kermis, persberichten, kermisquizjes, kermisverzamelingen en veel meer zowel binnen en buitenland.
OFFTOPIC:
KERMIS.NL CAFE
Hier mag lekker offtopic worden gepraat en ook fotoreportages van een leuk evenement, het weer, nieuws bij jou om de hoek of wat dan ook wat je wil delen uiteraard op een nette en normale manier.
KERMIS.NL PRETPARKEN & CIRCUSSEN
Een apart topic met reportages en nieuws over en uit pretparken of circussen zowel binnen en buitenland.
KERMIS.NL KLANTENSERVICE
En hier mogen alle vragen, opmerkingen, suggesties en wat nog meer over Kermis.nl gepost worden en zullen de moderators en de administrator hier aandacht aan schenken en wanneer mogelijk ook antwoord geven.
Graag wil ik met jullie allemaal, al onze lezers, posters en collega moderators en administrator dit delen en meningen, aanpassingen, suggesties alles is welkom.
Ik zeg ook niet dat dit zo moet gebeuren het is alleen een idee van mijn kant en niets meer dan dat. Zie het als een schets op een vel papier.